tisdag 23 mars 2010

När det är som mörkast anar man gryningen



Gårdagen var inte bra alls..

Mindre bra nyheter och händelser, lång väntan (på att genomföra ett vittnesmål som slutligen sköts fram till förmiddagen idag), dåligt väder etc.

Men nu känns det bättre.
Jag har fått goda nyheter och ute lättar dimman. 
Undrar om det hänger ihop?

Har massor att göra idag på min "lediga" dag.
Kikar in senare;)

****************************************
08:50

Jisses nu är jag alldeles mjuk..
Har nyss vittnat, de ringde tidigare än utlovat men det var bara bra tycker jag. Trodde aldrig att det skulle vara så känslosamt.
Jag tycker nu i efterhand att jag inte uttryckte mig nog tydligt.

Det låter så tokigt när man ska försvara någon som är anklagad för så grova brott, när man själv upplevt honom som en snäll björn som lugnt och sansat rett ut alla konflikter, utan att det låter romantiserat.

Tänk om jag bara ställde till det..
Jag darrade på rösten hela tiden och lät som en liten flicka.

*****************************************
Det är över i alla fall.

Ska byta gardiner och göra lite vårfint.
Skönt att Stefan kommer hem från Norge i morgon


1 kommentar:

  1. Skickar en kram. Har aldrig vittnat eller nåt annat liknande. Måste kännas läskigt. Även om du darrade på rösten och inte riktigt fann orden så tror jag nog man ser på en människa om de är ärliga : )

    Hoppas det går vägen för din vän : )

    Många kramar!

    SvaraRadera