måndag 1 mars 2010

2/3-10 Tisdag



När jag äter frukost ensam löser jag korsord
Inte när jag börjar med grapefrukt dock. Det är en lite illsinnad frukt som gärna spottar på mig och kräver full uppmärksamhet och två händer.
Så istället för att lösa korsord fick jag en skitbra idé;

Igår funderade jag med sambon angående jordbävningarna i Chile.
Nu när galor och auktioner och allt annat fått folk att vända ut och in på välgörenhetsfickorna över Haitis offer, hur gör man då med katastrofer efter det?

Så kom jag då på nu på morgonkvisten..
"Alltså man skulle måla en tavla och auktionera ut den och skänka pengarna.."
Mjaha, Sherlock. Du tror inte att folk genom tiderna profiterat på andras olycka?? Vem kommer tro man är seriös, liksom?

Så utvecklade jag det där:
Landet är väl fullt av plågade konstnärssjälar som försöker göra sig ett namn? Om det gick att auktionera ut sina alster genom en seriös hjälporganisation? Målningar, noveller, fotografier, smycken osv, osv..
Det skulle väl inte vara så dumt om välgörenhet kan göra att några duktiga människor får nå ut till fler?

Kanske dags att fylla den där duken nu..

Idag ska vi få strålande väder sägs det.
Ha en underbar dag!

2 kommentarer:

  1. De brukar ju auktionera ut sånt som kändisar gjort... och konstnärer. Problemet är ju att folk inte vill betala för nåt som nån okänd gjort, hur bra det än må vara... de köper hellre nåt kludd som Viktoria Silverstetd fått till... för att hon är känd. Vissa betalar ju till och med en massa pengar för nåt en Chimpans gjort och kallar det genialt : ))) Ha det så gott i solen, jag väntar på den här hemma : )

    SvaraRadera
  2. Äh, jag hade köpt välgörenhetskonst iaf om jag hittade något jag tyckte om av en gryende konststjärna;)

    SvaraRadera