söndag 28 februari 2010

1/3-10 Mars-Måndag



Ny månad, ny vecka, nya möjligheter!

Jag önskar jag kunde säga att det var jag som vann 67.3 miljoner på V75 i lördags, men jag är varken man, medelålders eller boende i västsverige och därmed inte heller ensam vinnare av rekord-Jackpoten.

Men jag hade behövt den just nu..

Ute vräker det på med färsk snö.
Jag har eget arbete hemma idag och ska bygga upp mitt "butikskoncept" (alla uppgifter vi har översätter jag till "hästgård" så det blir väl hästgårdskoncept då) samt skissa upp min lokal för imorgon ska vi börja bygga modell i skala.

Min lokal är en önskedröm om hur mitt "stall" ska se ut med öppen planlösning och flyttbara väggar, foderkammare, sadelkammare mm.

Det är tur det är gratis att drömma=)

**************************************************
09:50
Om ni kunde se hur jag sitter vid datorn..

Rumpan parkerad på en kista som tjänar som soffbord och sittandes nästan dubbelvikt framåtlutad för att se alla stallritningar som finns på internet på Mac-laptopens skärm. Datorn står på en annan kista, en vacker pjäs med fint utsirat mönster, som min mors första make tog hem från en av sina sjöledes resor till Asien.

Nu värker rygg och ögon så jag tar en paus.
Ska åka till Borlänge och titta på två bomfria sadlar.

På återseende;)


Hemma igen.

På Aubiose i Borlänge rear de ut butikens enda bomfria sadlar; Två stycken Källquists Knights Bareback. På ena sadeln sitter en sliten lapp med webadress till återförsäljaren.
När jag kommer hem för att söka upp info om sadeln kommer jag om och om igen in på en asiatisk sida för livförsäkringar.

Till slut hittar jag en gammal artikel där jag får veta att Jacson köpt upp Källquist. Hur gamla är sadlarna egentligen??
Nypris nästan 5500:-, nu kostar de 50%
Tillhörande pad fanns inte att köpa, ej heller sadelgjorden.

Jacson saluför fortfarande den sadeln (enl. katalog 09/10)
och den har fått gott renommé av fjordingägare har jag sett i olika forum.

Funderar...

1 kommentar:

  1. Jag ville oxå ha dom miljonerna.. Fick dock vara nöjd med 5 rätt på V75..
    Nog har man en dröm allt om hur stallet ska se ut..Skulle bygga om mitt direkt om dom pengarna fanns..Ha en bra dag.. Kramiz

    SvaraRadera