onsdag 17 februari 2010

18/2-10 Hemresa...




Så var den här, hemresedagen...

På morgonpromenaden gick vi förbi hagen och i ladan stod söta, lilla Kalinka och kikade ut. Jag gick in och pratade lite med henne, kramade om henne och sa att vi ses igen. Det satt en klump i halsen när jag lämnade henne.

Jag och Stefan hade ridteori igår kväll.
Tänk er fem vuxna människor som "travar" på studsmatta och sitter och balanserar på en stor så'n där hoppboll*s* 
Men det var otroligt lärorikt. Man fick verkligen en aha-upplevelse om hur små, små rörelser påverkar hela kroppen och där genom hästens kropp.

I Norge står en Basjkirvalack, uppfödd här i Gideå som jag nog ska fara och titta på. Jag har mejlat och fått svar från ägaren.
Har funderingar kring hur jag ska hitta en liten lödriftsflock  hemma..
Tänker som så att är det meningen så dyker möjligheterna upp.

Om en timme ska jag ner till Carina och dricka kaffe och sedan får vi vinka adjö till alla vackra hästarna.
På återseende, underbara Basjkirer.
Det ska bli skoj att se om jag känner igen er utan vinterkostymerna.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar