lördag 13 februari 2010

13/2-10 Lördag

Soluppgång över Gideå

De utlovade plusgraderna lyser med sin frånvaro, 
men solen lyser i alla fall.
Igår blev det så varmt på ridplan i solen att både vinterjackan och mössan åkte av en stund. För en gångs skull höll vinden sig borta och det blev underbart senvinterväder.

Carina var sjuk igår och Camilla var bortrest så jag 
huserade själv bland hästarna.
Efter lunch gick jag ned och städade lite åt hästarna. Tog bort avgnagda alkvistar och släpade in nya. Basjkirerna gillar barken och de håller sig från att gnaga på andra träytor när de har pinnarna.Jag tog ut Bizra på ridplan för att leda henne runt bommar, mellan bommar, backa mellan bommar och skramla med kedjor runt henne.
Kalinka ville följa med, så hon fick stå där i solen och titta på=)

Än vet jag inte vad som väntar idag, men nu ska jag ägna mig åt mina andra hästar; de som springer på Solvalla i eftermiddag;)
*************************************************
12:21
Avnjuter lunch nu efter att ha dragit ris i hagen.
Ut med gammalt ris och in med nytt.

Klockan ett går jag ner till Carina, vi ska visst rida ut i det ljuvliga vintervädret=)
Strålande sol ute, inte ett moln i sikte och bara vit, 
gnistrande snö överallt.
Life is Good

1 kommentar:

  1. "Life is good" Låter härligt : ) Själv kämpar jag förtfarande med att begripa de vansinniga sopreglerna, idioti! : ( Life is strange...

    SvaraRadera