tisdag 16 februari 2010

17/2-10 Sista dagen='(

Jag försöker intala mig att det ska bli skönt att åka hem.

I morgon ska jag träffa min fantastiska frisör Jannike. Sedan ska jag och Stefan ta en lunch på kinarestaurangen King Square innan vi åker från Ö-vik denna gång. På fredag blir jag bjuden på lunch på Coco-Thai i Borlänge och jag ska ställa till med Fredagsparty i min andra blogg, resten av helgen ska ägnas åt förberedande skolarbete och mysiga hundpromenader. Söndagen avslutas med sedavanligt söndagsmys på lokala pizzerian i Djurås.

Äh, vem försöker jag lura?
Det är klart att jag inte vill lämna hästarna.
Eller Gideå för den delen. Jag andas hellre in röken från vedeldningen i byn än avgaserna från Riksväg 70 och jag ser tusen gånger hellre stjärnorna tändas på himlen än den orange vägbelysningen hemma.

Men jag behöver inte gå händelserna allt för mycket i förväg, jag har ju en hel dag kvar med hästarna och idag tänker jag inte vara sjuk!!

**********************************************************************
16:36

Iskall snålblåst nere på ridplan i förmiddags.

Vi provade att tömköra Tjagatai med vinterskacklarna efter sig och sedan tog vi ut Thjibing för att vänja honom lite vid oljud.

Ikväll ska jag och Stefan vara med på ridteori=)

**********************************************************************

1 kommentar:

  1. Trist...Men du tar med dig en massa erfarenhet, ideer och inspiration.

    Jag håller med dig, det är ljuvligt men vedeldning och de naturliga blinkandet från stjärnorna : ))

    Ha en fin sista dag!

    SvaraRadera