lördag 20 februari 2010

20/2-10 Lördag



Om möjligt ännu ruskigare väder idag..

Men det är väldigt mysigt att sitta inne och titta ut på snöstormen.
Ja, storm kanske var att ta i, men det är en rent ut sagt skitkall vind som får rejäl fart över åkrarna här. Den sliter med sig snön och lägger den på de märkligaste ställen.

Ska jobba med min Esprit-annons idag.
Jag gör en cross over där jag använder Carl Larssons kända tavla med namnsdagsfirande (flickan bär lämpligt nog ett blomsterhjärta med bokstaven "E") och klär alla i Espritkläder.
Skittråkigt faktiskt... men det blir ju gjort iaf.

Jag längtar tillbaka till hästarna...
Ägnar mig åt V-75 på Bergsåker i brist på annat

Ha en fin dag och glöm inte att krama varandra;)

********************************************
13:55

Ååååhh, vad härligt väder ute!!!

Efter lunch tog jag och Ludde en rejäl vinterpromenad.
Först fick vi pulsa i djup, drevad snö. Oj vad Ludde hoppade=)
Vi hade vinden i ryggen och i skogen fick vi pulsa återigen i halvt översnöade skoterspår. Sedan ut ur skogen och vi fick vinden i ansiktet.
Oj vad det blåste, små tromber av snö virvlade runt på fälten och stormbyarna bet rejält i kinderna. Framme där de timrade stugorna tar vid fick vinden en himla skjuts uppför älvnipan och både jag och Ludde fick nästan gå dubbelvikta.

Tråkigt nog kan man ju inte vara ute hur länge som helst.
Ludde ligger på varma handdukar och tinar på badrumsgolvet och jag ska dricka té och spela sällskapsspel med familjen.

Men ute fortsätter snöstormen=)
Vackert..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar