tisdag 9 februari 2010

10/2-10 Onsdag






Ett säkert vårtecken brukar vara att hästarna fäller vinterhåren.

Själv tycker jag att Februari är rätt avlägset från den metreologiska våren (dygnsmedeltemperatur över noll grader över en tiodygnsperiod), men ett par av hästarna håller visst inte med mig.

Såg väderprognosen i går kväll och nu förstår jag varför de fäller; till helgen väntas plusgrader!!

***********************************************************
Igår var det dags att jobba med Tjagatai och Thjibing igen.
Sadlarna åkte på utan problem och den här gången tyckte inte Thjibing att pallen var ett dugg farlig; Jag klev upp och ned och han stod kvar=)
Tvär emot när jag höll på med Bizra så gick det bra att ta ut zon men när jag skulle skicka honom verkade han helst vilja krypa upp i knät och kramas lite=/

Nåväl, jag var jättenöjd med Thjibing.
Sadlade av honom och i hagen bytte jag ut honom mot Kalinka som skulle få verka som moraliskt stöd till Tjagatai som nu skulle tömköras!
Som med allting annat tog Tjagatai det med ro:
En av oss ledde medan den andre gick bakom med tömmarna som löst knutna i grimman löpte genom stigbyglarna på sadeln. Vi släpade pallen efter honom också, han viftade lite på öronen.

Så gick det till på tömkörningen
*************************************************************
Måste ju tillägga att vi verkade hovar i pojk-hagen igår.
Vi stod alltså utomhus och verkade hingsten Djingis Khan och hans ytterst motvillige avkomma Lusitano Khan.

Vi är tre tuffa brudar här på bygget;)
*************************************************************

1 kommentar:

  1. Vårtecken????? :(((((((( Vi har fått 10 cm mera snö i natt *surar så hårt jag bara kan*

    SvaraRadera