söndag 21 februari 2010

21/2-10 Snöig Söndag



Hörde på nyheterna att det finns en klubb; Vinterhatarklubben  (se länk) http://www.vf.se/Arkiv/Nyheter/Karlstad/2010/01/Klubben-som-hatar-vintern-100121.aspx

Dagens fundering är oundviklig:
Om man hatar vintern, varför väljer inte att bo i ett annat land?

**********************************************
16:50
Vilken dramatik vi råkade ut för, jag och Izor.

Vi var ute på en power walk på eftermiddagen och var nästan hemma när tre och en halv häst (en av dem är bara ca 10 månader) kom mot oss i full galopp!
Jag höjde armarna och försökte få dem att inte springa över oss. Hästen som sprang först såg oss, men hade inga planer alls på att stanna, men de bytte riktning i alla fall. Från vägen ut i djupsnön och ner mot en liten sjö.

Jag höll andan när de fyra halvbloden galopperade ut över isen.
De sprang över sjön och tillbaka mot sin hage. Jag och Izor började springa hemåt och jag mötte en tjej som uppenbarligen sökte hästarna och jag sa att de sprungit ner i dalgången och befann sig nedanför sn hage.

Vi mötte en kvinna på cykel med grimmor och grimskaft och sa samma sak till henne, sedan sprang jag hem med Izor. Sprang tillbaka för att kolla hur det gick och Stefan följde med.

Hästarna hade återigen sprungit över sjön och när vi stod uppe på åkerkanten såg vi hur de åter kom ut på sjön, på väg hemåt, med två personer efter sig. Hästarna stannade på isen och en av tjejerna fick tag på en häst och började traska tillbaka mot hagen.

Vi följde deras färd uppifrån åkerkanten så långt det gick.
Vi mötte återigen hon som kommit cyklande och pratade lite med henne. Tydligen hade någon skjutit med hagelgevär nedanför hagen och hästarna hade sprungit in i staketet så tråden till slut lossnade, med isolatorer och allt, från stolparna.

Hon försäkrade mig om att läget nu var under kontroll, så jag tror allt gick bra ändå.

1 kommentar:

  1. Låter som en klubb som jag kan ansluta mig till så fort julen är över, varje år hihi. Ha en bra söndag på er : )))

    SvaraRadera