söndag 14 februari 2010

14/2-10 Strålande Söndag

Solen ger löfte om ännu en strålande vinterdag, även om vinden på förmiddagen blåser kall.

Egentligen behöver jag väl inte skriva att uteritten igår var helt underbar, men jag tänker göra er riktigt avundsjuka så jag berättar ändå*s*

Tidig eftermiddag igår värmde solen ordentligt.
Carina tog Tuscha och jag tog Tamara med ut på ridplanen där vi gjorde i ordning dem. Betydligt varmare där än inne i ladan där golvet kyler.

Vi satt upp och skrittade iväg längst vägen som leder förbi alla hus och sedan går in i skogen. Det blev riktigt varmt på ryggen av solen, himlen var nästan onaturligt blå och snön låg vit och avslöjade rådjurs och rävars förehavanden. Vi såg även spår efter bäver och hare i skogen.

Vi galopperade längst skogsvägen, mötte skotrar (som stannade och släppte förbi oss, tack) och skrittade till slut in i tät granskog där snön låg tung på alla grenar. Solstrålarna fick kämpa för att leta sig igenom vegetationen och det var alldeles tyst. Där skog övergick i myr blev stigen isig och vi vände hemåt.

En riktigt härlig, lång galopp längst skogsvägen tillbaka och sedan skritt igenom byn med solen i ansiktet. Tamara som jag red är samma sto som Stefan red på plan förra söndagen, en riktigt trevlig tjej.

Tuscha slängde sig på rygg i snön när vi släppte in dem i hagen=)
Det såg riktigt skönt ut med ett snöbad.

Ja det blev ingen vinst på V75 igår, men min lördag var ändå en riktig jackpot!!

****************************************************************
Måste berätta;

Gick ned för att ge Tjudo hans medicin.
Gör i ordning hinken, tar hans grimma och grimskaft och går ut och tänder i ladan (där vi brukar göra iordning hästarna tex inför lektionsridning). 
Kalinka går genast in och ställer sig på sin plats.
Jag ropar på Tjudo som står ute i hagen och blänger misstänksamt. Nåja, jag får väl hämta honom då tänker jag och gör det.
När jag kommer tillbaka står alla tanterna på sina platser; Kalinka, Tuscha, Galina, Tatjaana och Tamara och ser väldigt förväntansfulla ut. De tror alltså att det är måndag och dags för ridlektion, haha.

Snacka om samarbetsvilliga hästar*s*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar