onsdag 3 februari 2010

4/2-10 Ni är bara avundsjuka*s*

Jag blir ibland retad för mina vanor;
Trots att jag ofta jobbar 11 timmar/dag (med generösa raster) utomhus och ofta under besvärliga förhållanden kliver jag självmant upp kl 06:00 och drar på mig träningskläder och handledsvikter och går en mil power walk innan frukost.

"Ja, ja.. gamla människor har ju svårt att sova"
och andra gliringar är rätt vanliga;)
Själv tycker jag det är skitlyxigt att kunna gå ut på en rejäl träningsrunda på morgonen. 

När jag går skola får jag masa mig upp 05:20 och gå ut 40 minuter med 1-3 mindre morgonpigga och lite eller ännu mindre samarbetsvilliga stora hundar för att sedan stå i mörkret vid en av Sveriges mest trafikerade vägar och vänta på en högljudd, illaluktande buss som kringlekrokande masar sig till Leksand och sakteliga fylls med barnskrik och en tung stank av billig, nysnattad parfym.

Rena hälsohemmet här med andra ord.
Kan förstå att ni är avundsjuka*s*

***********************************************************
Jätteintressant hästlektion igår!!

Först fick vi göra en väldigt givande övning där vi fick "skicka" våra hästar. Trodde ett tag att Tatjaana var inövad i någon form av cirkustrick när vi gjorde detta, men förstod senare att det faktiskt var JAG som gjort rätt när jag iakttog samma häst under nästa lektion.
Magiskt.

Sedan fick vi bli medvetna om var våra sittben befinner sig och hur de påverkar drivningen.
Jo, det är klart man vet var sittbenen sitter, men när man klämmer in två bollar mellan sittbenen och sadeln blir det väldigt, väldigt uppenbart hur man egentligen rider.
Skritt, trav, volter, ryggning på nyss nämnda bollar.

Belöningen kom när vi avslutade ridlektionen med samma övningar utan bollar. Vilken aha-upplevelse!!

I natt har jag drömt om brudklänningar, ett hus som jag fick ta över samt bäckenben, haha. Nå't att bita i för en drömtydare.

1 kommentar:

  1. Jag är ingen drömtydare men jag kan lätt knyta ihop drömmarna till en bra story =)
    Jättefin och intressant blogg! Din glädje och iver lyser i inläggen och detta verkar vara ett ypperligt tillfälle att lära dej vildhästar.
    Kram //Sari

    SvaraRadera