måndag 1 februari 2010

2/2-10 Tisdag




Näe, nu blir till och med jag less på det här!!

Antingen är det svinkallt, eller så blåser det, eller så är det svinkallt OCH blåst samtidigt. Igår skiljde det  20° mellan morgon och kväll och nu blåser det frisk/hård vind över ridplan igen*mutter*

Nåväl, det går inte att skjuta på; 
Idag ska det arbetas unghäst(ar). Det finns som bekant bara dåliga kläder och sådana har jag inte med mig.


08:48

Nu ska jag klä mig och möta upp Carina, Camilla och veterinären.
Tjudo haltar fortfarande illa=(

12:26
Tjudo har visst fång och nu har jag googlat det.

Det mest intressanta jag hittade var på Emmas hemsida: http://www.naturligahovar.se/fang.html  
Där framgår det att vissa "självklarheter" hos veterinärer och försäkringsbolag inte är så självklara i verkliga livet.

Väldigt intressant läsning!


Återkommer...

1 kommentar:

  1. Fång är inte roligt och väldigt smärtsamt. nya hovbeslag?(fångbeslag/skor) och hädan efter mager utfodring, ingen havre... Sen inget tidigt sommarbete med fri tillgång till det proteinfyllda gräset.Fång kan komma tbks och i värsta fall bli kroniskt, men då ska hästen ha gått länge med det. Så lärde jag mig. Men det var några år sen nu. Kanske finns nya råd & rön : )) I dag har vi haft det acceptabelt i vinterkylan, solen tittade fram och det blev nästan vår : ) Ha en fin vecka.Kram

    SvaraRadera