söndag 31 januari 2010

1/2-10 Måndag

Ny vecka, ny månad, nya möjligheter!!

Årets kallaste månad inleds passande med -27°
Lite drygt 16° inne men temperaturen inne stiger nu när vi kört igång el-elementen.
Kort-kort promenad med hundarna.

Klockan nio åker Stefan och vovvarna hemåt.
Hur ska jag då hålla mig varm om nätterna..? Får bulla upp med varma filtar och pyjamas så jag överlever tills nästa gång.

Det blev ingen ridning igår
*lyssnar till besvikna tillrop*
för det drog en väldigt kall och frisk vind över ridplanen.
Vi får hoppas på bättre väder nästa gång Stefan är här.

Nu ska jag strax ut och hjälpa Carina köra ut höbalar.
På återseende;)
*********************************************
Magiskt vacker soluppgång;
 Solen lyste som en jättestor blodapelsin genom lätt snödis över hagen.

Kylan håller i sig.
Lite frustrerande förstås när det finns mycken man skulle kunna göra med unghästarna (särskilt Tjagatai skulle behöva något att göra), men så är det i verksamhet beroende av väder. 
Det finns saker att göra inomhus med.

Som att skriva ned schemat för vårterminen.
Efter jag gjort det behövde jag en promenad för att rensa ur skallen..

******************************************
16:21
Dagens upptäckt;
Haléns säljer brudklänningar.
Vad säger man om det..?

******************************************


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar