söndag 24 januari 2010

25/1-10 Måndag



Hinnica av Basta


Ny vecka, nya möjligheter=)
Återkommer senare

***************************************
16:21

Någonting har hänt med Bobnii.
Ingen vet vad och när, men han var en framåt liten kille som plötsligt gick tillbaka i utvecklingen liksom. Idag "föltränade" vi honom.

Fölträningen är det man gör med föl för att lära dem gå undan för tryck och innebörden av eftergift. Det var väldigt intressant att iaktta.
Bobnii är inte direkt ett föl längre, men bitvis rätt så omogen för sin ålder och då "någonting" (traumatiskt?) har hänt så får man ju göra "någonting" för att åtgärda det.

Det gick bra.
Vi behövde inte alls hålla på så länge som jag trodde det skulle ta och vi passade på att verka framhovarna när vi var klar för han verkade väldigt avslappnad och tillfreds.

Efter lunch skulle jag ta ut Tjudo på ridplan för att se hur han rör sig.
Han verkar ömma någonstans och jag ville bara iaktta hur han rör sig på plant underlag i skritt. 
När jag kom ner till hagen låg Tjudo i en stor hö-hög och sov middag=)
Istället passade jag på att märka alla hästarnas borstar så de lättare hittar hem efter ridpassen och när jag ånyo gick in i hagen stod Tjudo och väntade på mig.

I stället hade Hinnica hade tagit över bädden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar