söndag 17 januari 2010

17/1-10 Hockeyminnen




Jo, resan gick bra igår.
Fem rätt på V75 och självklart ingen utdelning.

Maten var som vanligt fantastiskt god på Matkompaniet och väntetiden på borden sade att det gått bra för Modo Hockey igår.
Jag som har ett gröngult hjärta och minns SM-finalen 1987 som om det var igår hade lite jobbigt att bo 17 år i Foppaland och bli självklart stämplad med midiot.. förlåt, modoit när man sa vart man bodde.

Hockey ja *tittar med drömsk blick*
2005 var jag och exmaken bjuden till England och lag-VM i motorcross.
Där fick vi skaka tass med pappa Fox (som med sin bror startade Fox i början på -70 talet) och en av hans söner och när de hörde vi var från Sverige började de genast prata hockey.
Inte elitserien då..
Och inte allsvenskan heller.

Vet inte, men det känns lite som ur askan i elden att bosätta sig i ett annat hockeytokigt näste, men jag har genom åren lärt mig hur man handskas med det.
Jag jublar tyst i smyg när dalmasarna får smisk av Löven=)
Idag återvänder jag till Gideå och de vackra Basjkirerna

Kikar in sen;)

14:24
Tillbaka i Mållegården=)
Nu har vi bytt om och ska ut till hästarna!!

16:35
Hur man får upp sin sambo på hästryggen:
Man lovar att i utbyte köra sambons hjullastare.
Varken jag eller Stefan har en hjullastare eller annat häftigt fordon (ja, en gul och snabb motorcykel men det är liksom inte säsong) så min sambo stod på behörigt avstånd medan Camillas sambo (som har en hjullastare) red (eller vad man ska kalla det) på söta lilla Kalinka.

I kväll ska vi gå till hingsthagen och kasta ut morötter till pojkarna, och i morgon ska det verkas hovar!!
Uppställning klockan nio och ifall matematiklektionerna inte sviker mig så är 16x4=64
Sextiofyra hovar ska verkas.
Tur jag är stark som en björn;)

1 kommentar:

  1. Klart man får vara lite avis och faktiskt också lite bitter. Det beror ju liksom lite på hur man är avis och bitter...Kan va sunt och ge en en knuff framåt : ) Ni sitter lite fast mellan saker, i ett väntrum. Men snart är det er tur. Fast det tar 68 år... Mannen här har känt lite samma sak i hans situation : ) Ha det så gott nu och pussa alla mular från mig.

    SvaraRadera