söndag 10 januari 2010

11/1-10 Seg lina= Kolasnöre

Lämnar jag datorn en millisekund kopplar mobila bredbandet ned har jag märkt. Stort hurra för Telia..? Trodde att det bara var Telia som fungerade i norr. 
Så var det förr iaf, när saker och ting var som de ska*s*

Uppe med tuppen kl sex, på med 1.5 kg på varje framtass (mina alltså) och ut på en dryg timmes power walk.  Det är fortfarande milt ute och himlen som brinner just nu skvallrar om att blåsten fortsätter idag. 
Tror det kulminerar i afton. Vind eller kyla; Vinterns val.

Det skiljer nästan en timme på gryningen mellan Gideå och Djurmo. 
Känns lite skumt (skumt, haha). 

Kl nio är det uppställning hos Carina, sedan får vi se vad som händer under dagen.
 Jag rapporterar in senare, om kolasnöret vill.

13:42
Mätt och trött.. jisses vilken påverkan den friska blåsten har.
Jag, Carina och Camilla red två hästar var på ridplan. Glatt kunde jag konstatera att Basjkirer fungerar väldigt likt som Fjordingar.
Ridpass nummer ett avslutade med en härlig snögalopp ute på en lägda där egentligen sommarhagen är.
Behöver jag säga att det var helt fantastiskt??

Mycket att tänka på i ridningen
då det är rätt så annorlunda jämfört med "traditionell", engelsk ridning.
Bara det att kliva upp från en pall!! Spännande på många sätt.
Men det kommer nog. Jag får meditera lite och sätta in mig i hur det ska vara när man sitter där på hästryggen.

Nu har jag lite PR-jobb att göra.
Kikar in se'n;)

1 kommentar:

  1. Låter härligt. Själv vart jag lite ridsugen när jag läste din blogg igår.... såpass att jag gick upp på youtube och tittade på dressyrfilmer som var upplagda *suck* Det närmaste jag kommer en häst just nu : )))Ha det gott, kram.

    Snuzer

    http://pastseasons.blogseasons.com

    SvaraRadera