onsdag 27 januari 2010

28/1-10 Insnöad!!



Klev upp ca halv sju och tassade på morgonkallt golv ut i köket.
Ute såg det ut som att vinden lugnat sig och det var strax under -10° Härligt!! På med underställ, träningskläder, vikter och mössa.
Öppnar dörren...

Under natten har vinden vänt så det ymniga snöfallet har drivit in på min farstukvist!
Haha.. det var bara att greppa spaden och samtidigt försöka få grepp på omfattningen av nattens snöande.
Eftersom jag är av den vetgiriga sorten och dessutom gillar snöstorm så beslutade jag mig för att trots allt ta mig ned på byavägen för att se om den var plogad.

Snökanterna som brukade finnas var ett minne blott.
Jag pulsade i knädjup snö de 500 metrarna ned till byavägen, konstaterade att den faktiskt var plogad och vände sedan hem med varmt kaffe och en rykande gröttallrik i tanken.

Jisses, jag brukar traska en mil på morgonrundan och jag var helt färdig efter en kilometer i snöyran.
Snacka om komprimerad träning*s*

Jag och Camilla hade tänkt att ses kl tio för att träna unghästar
men nu vet jag inte alls vad som händer idag.
De har mat, vatten och skydd mot väder och vind så det går ingen nöd på dem och vi kan kanske fölträna Bobnii.
Ska i alla fall gå ned när det ljusnat för att kolla att staketen finns kvar.

Tro hur det går för Stefan som har 55 mil att köra idag..?


Här har jag precis skottat fram dörren till sadelkammaren*s*
Vi har också skottat fram eltrådarna på staketet.

Shit vad skönt det är när man är klar med sådant "skitgöra" och ser hur bra det blev!!
Lite synd att jag inte hade kameran med idag; Tuscha var leksugen och fick hela flocken att busa så snön yrde i hela hagen=)
 Efter lunch ska jag ta itu med staketet nere hos grabbarna, sedan ska jag bara sitta och vänta på att Stefan ska komma hit.

Ha en fin dag alla och kramas o ta hand om varandra=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar