tisdag 26 januari 2010

27/1-10 Onsdag

Idag väntas det snöstorm hör jag.
SMHI har utfärdat klass-två-varning,
 får se vad det innebär*s*

Vi kommer nog köra ut hö idag.
Carina blir borta ett par dagar med start i morgon på konferens och det där med precisionskörning medelst traktor och byte mellan skopa och klo på nyss nämnda transportmedel är inte riktigt min kopp thé så att säga.. inte Camillas heller. 
Vi kommer ha fullt upp med ungtupparna Tjagatai och Thjibing.

Vad övrigt som väntar just idag får innebörden av klass-två-varningen bestämma. Jag kommer i alla fall ta med mig kameran och gå runt och kolla staketen. Bra väder för Basjkir-fotning tror jag det blir idag i alla fall.

I morgon kommer Stefan hit och hälsar på över helgen=)


*ruskar på mig o stampar av mig snön*

Nu vet jag vad klass-två-varning innebär=)
På vissa ställen har det drevat över en meter och när vi körde ut hö gled traktorn ned i diket, men det klarade vi galant!!

Kommer alldeles på en liten stund lägga in dagens bilder!


Så här väljer Basjkirer att spendera en dag i snön.
De KAN alltså gå in, men väljer gärna att stå ute med svansen mot stormen och bli täckta av värmande snö.


Kalinka, Thjibing och Tjagatai står ute o myser


Lite tröttsamt väder...


Mjaha.. Det kurrar i magen och maten ligger där borta


Lunchdags


I pojkarnas hage blåste det inte lika mycket


Meehh.. skratta inte!! 

1 kommentar:

  1. Jag har tröttnat på snön, drar ner luvan och inbillar mig att världen utanför är varm och grön.... *mutter*

    SvaraRadera