torsdag 14 januari 2010

15/1-10 Tulpanens Dag


Idag kan man få tulpaner om man har tur.

Har man inte tur kan man köpa några buketter själv*s* Väcker lite vårkänslor kanske..? De är vackra och goda att ha i salladen i alla fall.


Jag njuter av vintern ett tag till.
Det är rent och myggfritt och skymningsljuset när snön lyser upp världen är magiskt.

Har lätt hästabstinens nu.
Skönt att få åka norrut igen imorgon.
Kanske får jag möta skymningen på hästryggen nästa vecka? Vi pratade om det i tisdags, jag och Carina när vi körde ut höbalar i hagarna; att vinterskymningen var som gjord för härliga ridturer i snön.



Idag tänkte jag ägna mig åt en Horsemanship-DVD som Carina sände med mig samt en av mina distansuppgifter; 
Mitt företags servicetjänster. 
Tro mig, det är väldigt mycket roligare än vad det låter som, men eftersom det innebär att jag hänger vid datorn hela dagen så ska jag och Izor ta en välbehövlig promenad
 till affären senare.

Hoppas Du får en riktigt fin Januaridag!
Kikar in senare;)

1 kommentar: