söndag 24 januari 2010

24/1-10 Elva månader till Julafton*s*




Nä, jag ska inte gå händelserna så långt i förväg, men det är väldigt vintrigt och fint ute. Betydligt vintrigare än vad advent var 2009.

Varelser med fler ben är fyra är inte söta.

Små spindlar är OK, men stora tycker jag är riktigt läskigt. Inte nog att vi pratade om spindlar i köket hos Carina igår förmiddag. Jag låg i sängen igår och började se "The Vanishing" på sexan. Jeff Bridges testkörde ifall någon hör ifall det skriks uppe i stugan genom att överraska dottern med en luncbox full med stora spindlar.

"Jamen det var ju skitbra att jag såg det där innan jag somnar" tänkte jag.

Jag hade två stora fågelspindlar i sängen inatt. Och de lät; ett rasslande, metalliskt ljud och jag kände deras vassa ben och tyngden av dem på min kropp. Jag försökte ropa på Stefan och då vaknade jag. Känslan av den stora spindeln på min handrygg dröjde sig kvar.

Huga..

Nåväl, får se vad som väntar idag.
Känner mig betydligt piggare än igår. Ska sitta och plugga lite hästjuridik nu så får vi se vad som sker senare. Det finns några hovar kvar att verka och vädret är ypperligt för att arbeta några unghästar eller rida ut=)


Järvsöfax.
Vilken magisk häst va??

Såg (den allt för korta) dokumentären på TV4 nu i afton och hälften av tiden satt jag alldeles tårögd. Det är inte svårt att förstå att Jan-Olof Persson så lätt faller i gråt över denna sagohäst.

Mitt eget hästeri bestod i att det verkades hovar idag.
Det var -4° och en alldeles underbar vinterdag med blek januarisol när vi gick ned till hästarna. När vi var klara och det sög ordentligt i lunch-magen kom en ilsket kall vind och vips sjönk temperaturen. 

Efter lunchen tog jag det riktigt lugnt och kände efter hur soffan var att ligga o vila i. Den kändes riktigt, riktigt bra;)

Ha en härlig kväll nu!!
Själv ska jag på möte strax..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar