söndag 21 mars 2010

Snöns återkomst..

Vaknade av att vinden riste i hela huset, ute var det grått och mulet.

Vi klädde oss ordentligt och gick ut med vovvarna. När vi kom ut föll de första flingorna. Nu vräker det ner på tvären ute och gårdagens milda vind har helt ändrat karaktär. Minst sagt bistert.

Izor låg som en liten kanelbulle i soffan hela kvällen igår, tagen av den långa promenaden och busandet med lillebror i snön. Jag tror jag följer hans exempel idag och kurar ihop mig i soffan.

Hoppas jag får sällskap=)

***********************************
Kokade ihop en riktig häxbrygd för Stefans hals igår;
Ärenpris, timjan, grönt té, kanelstång och stjärnanis. Vet inte om det hjälper mer än tillfälligt, men det doftar väldigt gott.
 Snart så får jag plocka tussilagoknoppar. 
Det är toppen mot hosta det!!

*************************************
Efter att ha spenderat förmiddagen hoprullad som en kanelbulle på soffan följde jag med Stefan till Insjön. Han behövde någonting från Clas Olsson och jag köpte mig en supersnygg vårkappa på Lager 70.
Lite extravagant kanske, men gudars vad jag hade ångrat mig om jag inte köpt den.

Efter lunch (som bestod av resterna av gårdagens rökiga kängurugryta med ris) fick jag för mig att ta en lång power walk med Ludde i snön.
Det var vitt överallt!!
Ett tag tror jag till och med att det snöade underifrån.
Vitt, vitt, vitt. Gick vi på vägen eller i diket? Ingen aning. Bilarna hördes inte alls, så kompakt var snöovädret.

Genomsvettiga och genomblöta kom vi hem till slut. Ludde lade sig att torka på varma handdukar på badrumsgolvet och jag tog en välbehövlig dusch.

Men nu känner jag mig väldigt nöjd med tillvaron=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar