söndag 18 juli 2010

Endast handtvätt

Aftonfriden sänker sig..

Bråda dagar har det varit, städning och mycket jobb, skitigt jobb. 
Dessutom så glömde jag ju alla toppar och linnen kvar i Dalarna och jag vill helst inte röja upp inne och ute på gården i finblus eller klänning så i morse var det hög tid att köra igång tvättmaskinen.
Ute blåste det friskt efter nattens regn så det skulle nog gå bra att hinna tvätta och torka sängkläder med.

Fyllde tvättmaskinen bara för att upptäcka att den inte fungerar=/
Handtvätt i badkaret alltså*suck*
Jag svor tyst för mig själv med väldigt stora bokstäver, stå och handtvätta när det finns viktigare att göra.
Ibland funderar man ju på om de kläder man slänger i maskin verkligen ÄR skitiga, men det såg jag, de är skitiga. I alla fall när man städar in sig i ett hus och samtidigt röjer på gården.
Fy fan säger jag bara.

Det finns de som tror att vi flyttat till medeltiden bara för att vi bor vid en grusväg, men idag kändes det faktiskt lite som så.
Hur höll de ihop de som tvättade förr??
Jag är både stark och flink, men att vrida ur alla kläder.. kan säga att det känns i lederna i kväll.

**************
Intressant är i alla fall de på bygden som funderar på vilka vi är och även alla som redan vet*s* De som stannar längst vägen när vi går med hundarna eller kommer in på gården och sträcker fram näven.

Alla är positiva och vi har redan fått hjälp med mycket vi funderat kring (vatten och uppvärmning), vi fick låna röjsåg/trim av goda vänner som turligt nog bor nära. Den har vi haft mycket nytta av igår och idag när vi tagit oss fram genom den vildväxta djungel som är vår tomt.

**************

Nu önskar jag bara att allt kunde klaffa så vi får in pengar också..
Med tanke på de investeringar vi gör nu är det inte riktigt läge att inhandla tvättmaskin. Antingen får jag stå på knä och handtvätta några gånger i veckan eller så får jag jobba i klännig.

Fast det gjorde de i och för sig kvinnorna i familjen Ingalls och Macahan också*s*

**************

Ludde ramlade i Gideälven i afton och Izor höll på att trilla ner i källarn och fru Jonsson trillar i bingen tidigt i kväll.

Så har vi det.

1 kommentar:

  1. Hahaha familjen MacaJonsson : )))

    Galet svårt utan tvättmaskin *vet* när man röjer gård och hus. Men om du ska köra Macahanstilen så kan du trösta dig med att de endast tvättade två gånger om året hehe, vår och höst. Så ner i älven bara och gnugga...

    Å andra sidan, om ni har badkar så kan ni fylla detta och hoppa i båda två sen tillsammans med tvätten. Rotera runt ha skoj och få det rent samtidigt : )

    Jag är sjukt nyfiken på hur ni bor.

    Stor kram till herr & fru MacaJonsson.

    SvaraRadera