lördag 17 juli 2010

Varning för extremt fult språk!

Vad i helvetets alla glödhetaste småjävlar
 är detta för monsterväxt???????

Kolla taggarna!!!





Här har jag lagt min vigselring om en tagg för att illustrera hur stora de är.
Inte nog med det; Vissa taggar har taggar och de snärjer ihop sig!
Där man klippt har fler grenar växt ut och de snor sig om varandra och växer åt alla håll samtidigt.
Detta är sannerligen trädet från helvetet!

Enligt sägen fin när den är en låg, mysig häck som ansas varje år. Får den växa blir det såhär;





Såhär mycket har vi av varan.
Jag gick med en grensax för att vi skulle kunna se någonting över huvudtaget när vi kör ut från gården.

Innan hade jag nyss nämnda teleskopsax för att avlägsna flera mindre alar. Grensaxen gled som en het, vass kniv genom rumsvarmt smör genom de knubbiga stammarna.
När det kom till Gehenna-häcken fick jag ta i så jag ta mej fan hade skitsmak i munnen, men detta är vad som återstår.


Och det här är det jag fick bort:

Jag tog det personligt till slut; buskfan började anfalla mig.
Men jag måste nu i efterhand beundra en så fulländad överlevare.

Till något mycket trevligare:

På min fina helgasten växer det massvis av smultron=)


När jag ändå undrar, vad är detta?

Ser ut som jättestora, vita ängsklockor.

**************
Vi har slitit som tusan idag.
Att jag har tid att blogga är för att grabbarna rasade tidigt i säng och jag har en miljard tankar i huvudet.

Det har hunnit bli lördag men ute är det ännu ljust.
Älskar att vara här=)

Godnatt önskar en ohyggligt lycklig (och sönderriven) fru Jonsson;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar