torsdag 22 juli 2010

Åter på hästryggen



Precis när vi inmundigat middagen igår så ringde Carina och undrade om jag ville komma och rida Tatjaana.
Om jag ville!

Sist jag såg henne hade hon lite mystiskt drabbats av hälta, men hon verkar helt återställd nu, så jag fick prova henne när hon ändå hade två som skulle komma och rida ut.

Åh, vad härligt att återse hästarna!
Bizra, Hinica, Tatjaana och de andra förstås. Amir går med valackerna på bete och jag hann inte riktigt med att träffa honom*skäms*. Tiden rann förstås iväg på hästryggen och klockan var närmare halv elva när vi rullade in på gården.

Tatjaana kändes fin, lite försiktig om höger fram, men det gick över i skogen där hon till och med brallade till i en galopp=)

Idag håller vi tummarna för att vi kan åka och köpa stängsel.
Men först ska jag ta itu med det som blir sommarlada åt hästarna, det kan finnas ett jordgetingbo där=/ Men jag har bra kläder så jag klarar mig nog ifall det finns ett sådant att avyttra.

Ta hand om varandra, kram
/fru Jonsson;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar