fredag 11 februari 2011

En rejäl, sparad slant!

Med en stor klump i halsen gick jag idag genom Granngårdens entrédörrar. 10% rabatt under medlemsdagarna, tre små rabattcheckar och en lång och dyr inköpslista. Jag visste att jag inte skulle komma ut ur butiken utan att ha lämnat ifrån mig i alla fall 2500:- För så är det ju, man passar på när tillfälle ges.

Nu hade jag en sådan infernalisk tur, så istället för att köpa på mig en produkt som jag kanske, kanske inte behöver för att öka effekten av ett annat preparat som jag också skulle passa på att köpa mer av, fick jag hjälp i butiken att finna en gyllene medelväg.

Jag går inte in på detaljer, men det handlar om glucosamin, och det är ändå inte poängen; Poängen är att jag fick rabatt utöver att jag fann det perfekta preparatet, så jag kom ut ur butiken med en vagn fylld av Renfor, fågelfrö, saltsten, Shy-Feeder, nya preparatet och fröpåsar och hade bara betalat 838:-

Lycklig körde jag hemåt med den strålande solen i backspegeln med känslan av att ha gjort ett riktigt klipp, när så den uppenbara tanken slog mig; Varför i hela friden handlade jag inte mer?

Jag brukar sätta solrosor. Redan i april försår jag och vårdar dem ömt för att de ska hinna upp och blomma ordentligt innan Rimtursarna trampar ned dem med sina frostiga jättefötter. I fjol var jag tvungen att klara mig utan av förklarliga skäl, med flytt och allt, men nu har jag inhandlat fröer till vackra, präktiga exemplar.


Som dessa vackra med namnet Cherry Rose

Åh, vad fint det kommer bli i höst med dessa vackra solar runt om på gården. Några fler fröer inhandlades också, maken har lovat bygga mig ett uterum till blommor och annat av några gamla fönster vi funnit. Jag är egentligen inte så förtjust i att plantera. Varför heter det ”gröna fingrar”? Svartbruna och illaluktande är väl närmare sanningen när man planterar? Men det är fint att se när det spirar och belöningen är ju de vackra blommorna och de goda grönsakerna och örterna.

Och jag är inte bitter över att jag inte handlade mer när tillfälle gavs. Vi behöver varje slant nu, för det är investeringar på gång. Jag har nämligen en hemlis eller två som jag tänker avslöja i slutet av mars;)

Puss på er så länge och ha en underbar fredagskväll


1 kommentar:

  1. De hemlisarna blir nog otroligt fina på bild;-)) Kram fråm kaosets mecka.......

    SvaraRadera