lördag 12 februari 2011

Perfekt vinter


En helt perfekt vinterdag!

-5.6° när jag gick ut med hundarna i morse och vindstilla. Damerna stod så fridfullt i hagen och tuggade sitt hö och gryningen var magiskt vacker uppe på mon. Jag är själv i huset i helgen och det är så skönt att få vara ifred (till skillnad från att vara ensam) och bara ha mig och djuren att se till. Efter promenaden, medan hundarna låg på handdukar inne i badrummet, gjorde jag eld i pannan och bytte vattentunna hos hästarna innan jag åt frukost. Jag gjorde sedan bort allt arbete i ett huj och njöt av den härliga solen. När höet var fixat gick jag upp till Vinterhagen med en hink Renfor.

Där väntade redan hästarna förstås, med Hinica i täten

Jag strödde ut fodret i små högar och damerna gick runt och bytte högar, tuggade och verkade uppskatta solen minst lika mycket som jag.

Tänk att det bara är en månad kvar innan du kommer ut, lilla föl

En helt underbar dag har det varit. Trots de vardagliga, rätt tunga sysslorna, har jag en känsla av semester. Nu skämmer jag bara bort mig själv och djuren resten av dagen, slarvar lite och slösar tid med mina kompisar på vovvechatten. Livet är synnerligen njutbart en dag som denna.

Hoppas Din helg är lika bra som min. Ta hand om er och ha en helt fantastisk lördagskväll. Glöm inte bort att ge någon en kram, h*n behöver och är värd den.

*************************

Istället för den där jävla Melodifestivalen ser jag "Det är vi som är hemgiften" med Klungan; De som med bravur gör Mammas Nya Kille i P3 som år efter år vinner pris som bästa humorprogram. Jag missade just denna föreställning på Folkan i Ö-vik för den var slutsåld=/

Jag är ohyggligt tacksam över att SVT väljer att visa den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar