måndag 21 juni 2010

16 dagar kvar


Ny vecka, nya möjligheter!

Midsommarvecka.
I natt infaller sommarsolståndet och jag kan för mitt liv inte begripa varför det gör folk deppade (nu blir det mörkare igen*mutter).
Det är ju nu sommaren börjar!
Först efter midsommar blir badvattnen och kvällarna varma så NJUT istället för att förbanna ett mörker som inte finns.

Vi har rivit tapet och grundmålat i vardagsrummet och sovrummet för att se om det bubblar upp fler överraskningar underifrån.
Det gjorde det ganska direkt, så Stefan rev mer tapet och jag målade. Tog inga kort för det var inte så himla intressant.

Har funderat på köket..
Det är ju inte vårt hus så vi kan ju inte lägga ned hur mycket möda och pengar som helst.
Skåpluckorna är inplastade i en slags fuskfanér och det kunde varit mycket värre än vad det nu är, det går att stå ut med.
 Köket har fyra högskåp (två gamla skafferier, me like, och två städskrubbar, men vem tusan städar så noga så man behöver allt det utrymmet till städprodukter??), under- och överskåp i samma utförande.



Jag har som sagt funderat lite
och igår var jag tvungen att kolla hur det skulle se ut..


..utan luckor på överskåpen.

Jag tycker i alla fall det blev mycket bättre!
Funderar på sätta en gardinluft med en kort kappa upptill.
Kan tillägga att den fula diskmaskinen ska bort;
Hellre handdiskar jag än att se denna fruktansvärda skapelse varje dag.


Överallt där det är kakel är det inlagt smalt, lodrät dekorkakel:


Jag tycker den är jättesöt!


Närbild, felroterad.


****************
Nu har jag ingen bil att tillgå så jag vet inte när vi åker till gården igen.
Stefan kommer på torsdagkväll (förhoppningsvis) och på fredag åker vi till Agnäs för att fira Midsommar.
Efter det kör vi hem till Dalarna för att förbereda bröllopet=)

Så det blir nog inte gjort mer förrän senare hälften av Juli

****************
Vet inte riktigt vad som väntar idag
men förmodligen kommer vi att flytta om lite hästar

Ha en fin dag, på återseende

****************

1 kommentar:

  1. Helt klart väck med luckorna. Bra mkt bättre : ) Borden var kalasfin, aaaaavis!


    Håller med dig, nu börjar sommaren om jag står ut vill säga. För tillfället har vi mygginvasion här och jag är redo att mörda någon ansvarig grrrrrrrr...

    SvaraRadera