tisdag 15 juni 2010

22 dagar kvar

Oj vilket hemskt väder det var igår!
Det påtalade Tatjaana också när jag tog ut henne på en ridtur i skogen.

Stona har haft ladan som ligghall de senaste dagarna så det var en del att städa där.
Gick sedan för att hämta Tatjaana och Hinica för jag skulle kolla på Hinicas hovar också.
Bägge mina hästar låg i hagen och Hinica absolut vägrade att kliva upp, haha.
Hon hade det så bra så och ville inte gå någonstans.
Tatjaana klev upp i alla fall sedan jag satt på henne grimman så jag ledde henne till ladan.
Ute i hagen hade Hinica behagat kliva upp så jag tog in henne med.

Släppte lös Hinica eftar att jag fixat lite med hovarna och sadlat och gjort Tatjaana klar.
-"Ska vi ut i det här??" verkade hon säga när jag tog ut henne på ridplan för ledarskapsövningar.

Det var första gången jag red ut på henne själv.
Eftersom jag ska köpa henne vill jag förstås se hur hon funkar utan flocken. Jag vet att man måste vara bestämd och hon är blixtsnabb i att uppfatta signaler.
Oj vad det regnade.
Till och med i den täta skogen fullkomligt vräkte det ned.
Ner i nacken och längst ryggen letade sig regnvattnet, innanför dragkedjan, genom regnbyxorna... 
Jag tror min hjälm blev ett kilo tyngre! Nackdelen med sammetsöverdrag.

Hade det varit bra väder hade jag valt en annan väg och ridit "runt". 
Nu var vägen så trasig av regnet så jag var tvungen att vända och Tatjaana hade väldigt bråttom hem. Det var jag inte så nöjd med förstås.
När vi närmade oss forsen igen så red jag ut på en äng en bit ifrån och satt av där istället, så att jag inte bara skulle låta henne stressa hemåt, sitta av, över forsen och in i hagen.
På det här viset fick hon ledas en annan väg till bron och coola ner sig lite.

Det blir nog bra för henne och mig.
När jag flyttat henne får jag ta ut henne själv mycket i början.
Ja, även de andra förstås.

**************************
Var och kollade in färg igår till vårt nya boende;
En varm, ljus, gul/orange färg till vardagsummet och
dimgrönt till sovrummet.
Färg beställs idag!

**************************
Idag händer det saker, bla kommer det hit en busslast skollediga barn som ska rida,  men mitt huvud är fullt av ett prinsess-bröllop;)
Kan inte tänka på mycket annat nu.

**************************


2 kommentarer: