torsdag 17 juni 2010

20 dagar kvar


03:15 gick väckarklockan igång igår morse;
Carina och Göran skulle flyga till Tyskland och dagen till ära körde flygstrejken igång igen. Istället för att flyga från Umeå strax före lunch fick de ta buss från brandstationen i Örnsköldsvik 04:15 och jag körde hem bilen åt dem.

Jag får låna bilen under tiden de är borta så det var väl det minsta jag kunde göra?
Bilen körde jag till John på förmiddagen och hämtade nyckeln till gården och han fick peka på kartan var jag får stängsla.

Efterlängtat, jag vet;
Här kommer äntligen bilderna från blivande Casa Jonsson:


Jag står på det som ska bli en ridplan.
Huset kanske inte ser ut så mycket för världen, men det är skitstort inne!



Den här stenen har visst varit jättetjusig med blomsterarrangemang, vatten och grejer och det vet alla om.
Inga krav på mig inte..
Grejen är att detta kan vara en gammal helgasten och i så fall bör den inte vara övervuxen.
Tar itu med den när Mickelsmäss närmar sig.


Utsikten över det som ska bli vinterhage


Stor, ljus och rymlig hall


En del av det stora köket.
Inredningen i överskåpen är rätt så käck. Hade det varit mitt kök hade jag bytt till vita skåpar  (man säger så här) med glas i överskåpsluckorna.


I köket står också denna säng. 
Återkommer till den strax för den har en hemlighet;)


80-talet ringde medan jag var där och ville ha sitt vardagsrum tillbaka



De som bott här tidigare har inte velat flytta på grejer inan de målar*s*
Det temat återkommer


Svart fondtapet bakom vår stora, mörkbruna soffa.
Njäää.. skulle inte tro det. Vardagsrummet får en varm, ljusgul färg


Bräderna blir vita, väggarna ljust dimgröna


80-talet ringde igen och ville ha tillbaka sin porriga, svart (högglans)målade garderob.
Den är platsmålad, Även väggen bakom har svart färg.


Trappen till övervåningen. Den är oisolerad, så hit har inga renoverare hittat=)


Jag har funnit gamla, smala, jättehöga dörrar ute i vedboden med samma motiv så det är med all säkerhet gårdens orginaltema.
Smaken är olika, men jag tycker det är väldigt vackert!


Hallen uppe med gammal mangel


Denna söta soffa står i det som ska bli Calles rum


Det här rummet lämnar vi så länge.
Det är ett gammalt kök och har väldigt mycket själ och hemskt söta tapeter. 
Inget man gör i en hast.
Kanske kommer jag ha det som studio, jag känner mycket inspiration här.



Den här gamla vedboden ska bli sommarlada till hästarna


Jag tror inte det framgår av bilden hur mycket bråte, gammal ved och råttskit som finns här inne, men åtskilliga skottkärror senare..


Ser det ut såhär:
De stora, murkna, gamla dörrarna mäktar jag inte med själv och ärligt talat vågar jag inte för råttan som bor där lät som den var jättestor


I porten fann jag en fin, stor gammal skottkärra och den har varit min bäste vän under dagen. 
Allt bråte som låg på golvet i vedboden (och en del från porten, jag röjde där först) ligger nu här i väntan på eldning


Underst ligger liken av en kråka, en trast och en mus.
Det blir ett likbål


Kökssängen ja.
Ser ni att det finns en lucka på sidan?


Där gömmer sig en sekretär=)



****************

Mycket att göra; Många döda flugor att ta bort, väggar att fixa, röjning runt gården för att göra det hästvänligt inför stängslingen, stängsla åt hundarna och åt hästarna etc. etc.

Det kommer bli väldigt bra det här=)

****************

3 kommentarer:

  1. Det kommer att bli världsbäst!

    Fasiken, trots att vi är mitt uppe i egen renovering känner jag en viss avundsjuka. Just det här att få sätta igång. Gå genom rummen och låta inspirationen bara komma. Rummen brukar liksom tala om för en vad de behöver.Den inbyggda sängen är en liten pärla : ) Och din studio skulle jag också ha lämnat som den är, jätte söt : )))

    Kram på er.

    SvaraRadera
  2. ska du ta över verksammheten av carina eller ?? ??

    SvaraRadera
  3. Nej jag ska inte ta över någon verksamhet.

    SvaraRadera