lördag 5 juni 2010

Tillbaka hos Basjkirerna


Sådär ja kära vänner och trogna grannar (uttryck lånat av mr Stephen King), nu är ordningen återställd och jag är tillbaka i Gideå hos mina fantastiska och vackra hästar=)

Ashungriga (uttryck lånat av Calle) anlände vi på aftonsidan, slängde in matvaror och kappsäckar, tände grillen och fixade och trixade.
Det känns verkligen som att komma hem!

Carina har slitit med stängslet och det var bara några stolpar som skulle ner innan vi kunde släppa stona på gröngräset.
Det var väldigt snällt att vänta tills vi kom för det är så himla skoj att släppa ut hästarna på bete!
Tatjaana hälsade oss med ljudlig stämma när hon såg oss. Vad det värmde mitt hjärta då hon är en av "mina" ston.

Idag ska vi åka och titta på några möjligheter till boende, jag återkommer om det.
Calle ska på egen begäran få prova att rida, så vi rider nog ut. Då ska jag rida Bizra, det blir premiär för henne att gå över forsen och in i skogen.

Det är myggfritt här idag, frisk/hård nordlig vind och soligt.
Ha en fin lördag och ta hand om varandra!
På återseende;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar