torsdag 10 juni 2010

27 dagar kvar




Vad jag gillar när jag räknar fel på tid och "tjänar" dagar!
Det är ju förstås (knappt) fyra veckor kvar, inte tre. Undrar nu vad jag ska göra av den intjänade tiden;)



Regntungt var det igår.
Vi åkte och hämtade tillbaka Amir som jag haft utlånad.
Hans nya vän Tara verkade alldeles förtvivlad när vi ställde upp transporten och gick in i hagen och fram till Amir. Hon försökte ställa sig i vägen, hop pussade på Amir och försökte följa med när vi gick.
Nu går det ingen nöd på det lilla stoet, men jag är så himla blödig och sätter förstås mänskliga värderingar på hästarna.

På kvällen hade onsdagsgruppen avslutning med liknande lagkamp som i måndags och för att det skulle bli jämna lag fick jag också vara med.
Oj, vad roligt det var!
Och vi vuxna verkade frambringa mer tävlingsanda än de yngre förmågorna som red i måndags, jag tror det blev lite hetsigt emellanåt, haha.
Lag Kalinka gick återigen segrande ur striden (jag, Anna-Karin och Anita) och jag tror vår främsta styrka var en fantastisk häst och snabba uppsittningar.

Man fick upp pulsen och kroppsvärmen ordentligt i alla fall och efter tävlingarna så fikade vi i kåtan. När vi gick ned till ridplan var det grått och regntungt i luften så i förebyggande syfte tändes kaminen i fika-kåtan.
Precis när vi ridit klart och sadlade av våra duktiga hästar på plan så försvann molnen och solen sken över oss.
Vi fikade med dörren öppen och såg ut på den fräscha sommargrönskan där varje strå, varje löv glittrade av regndroppar i kvällssolen.

**************
Idag är det strålande sol, så nu tar vi i och gör det sista i sommarhagarna.
På återseende;)

**************


1 kommentar:

  1. Låter härligt : ) Här har vi haft bra väder alla dagar, men jag vill nog att det regnar lite nu, allt blir ju så torrt.

    När flyttar ni? Fasiken va spännande : )))))

    Sen måste vi komma upp och hälsa på er på nya gården : )

    Kram.

    SvaraRadera