tisdag 29 juni 2010

Åtta dagar kvar

Just nu håller jag alla tummar jag har för att det inte är någonting allvarligt med Tatjaana.
Hon uppvisade lite hälta i torsdags, i fredags innan jag åkte iväg galopperade hon i hagen, så jag trodde förstås att hon blivit bättre, men nu är hon halt fram.
Det känns inte så bra att vara så långt ifrån nu.
52 mil ifrån den vackra, röda Tatjaana.

**********************
Igår var det fullt upp och dagen gick inte riktigt som jag planerat.
Dalatrafik är inte ett dugg miljötänkande utan drar in all trafik mitt på dagarna under sommaren när det är som mest turister och folk i rörelse.

Myyyyycket smart, Dalatrafik, mycket smart
(den uppmärksamme anar min sarkasm).

Några timmar strandad i Leksand.
Affärerna tillåter inte hundar men har ingenstans att knyta fast vovven utanför. Ludde led verkligen i högsommarvärmen men det var inte mycket att göra, bara vänta på den där jäkla bussen.
Det gick förvisso ett tåg, men det skulle innebära en 4 km lång promenad i hettan från järnvägsstationen och hem, så vi inväntade bussen istället.

**********************
Idag måste jag in till Borlänge, men nu är jag förberedd;
Under fyra timmar går ingen buss hem och pg av den jävla helvetesfestivalen som kallas Peace and Love (try War and Hate) flyttas alla centrala hållplatser till andra gator.
Gator som säkert den infödde Borlängebon känner till, men inte jag.
Vart dessa gator finns berättar de inte, det är upp till mig att lista ut.

Ingen hund följer med idag, så det är OK
Det blir en utmaning att ta sig hem.

Till stan måste jag, ska försöka hitta kläder åt Stefan samt grejer till picknicken nästa onsdag.
Ska också kolla på lite snyggt till mig själv samt gardiner och grejer till Gården (som jag längtar ohyggligt till).
Det är ju bara tisdag, Borlänge kommer att vara rena helvetet innan helgen är här *minns fjolåret och ryser* så det är bara att passa på.

**********************

Ha en fin dag och njut av solen och sommarvärmen
men glöm inte att vara rädd om er

På återseende;)


1 kommentar: