lördag 8 maj 2010

Bilder från gårdagens långritt



Jag och Hinica=)

Igår provred vi alltså sträckan "Från Gård till Gård"
och jag hade sådan tur att jag fick rida två hästar; Tatjaana till Godsta Gård och Hinica hem till Norrgissjö.
När vi gick över forsen för att sitta upp på andra sidan hade jag Ivanna framför mig och Hinica bakom och ingen av dem hade gått över dammen tidigare, så det var tyvärr inget "Kodac-Moment", så jag slänger in en äldre bild av bron över forsen:

Det är inte lika mycket snö kvar nu;)

Lillemor blir uppkastad på Minnas rygg



Världen sedd från Tatjaanas rygg.
Framför mig har jag Helena på Ivanna..

..och bakom mig har jag Anki på Hinnica.

Alldeles innan vi kom fram här i Hötjärn så passerade en älg vägen framför oss! Inte heller riktigt läge för att ta kort (även om jag hunnit få fram kameran) då man helst har "bägge händerna på ratten" vid sådana tillfällen.
Hästarna gjorde stora ögon vid åsynen av skogens konung, men mer blev det inte=)

Här är vi så framme i Gideåbruk och ska till att passera Gideälven en andra gång.
De hade öppnat luckorna helt på dammen och någonting i en kur på bron lät någonting ohyggligt, så det var bägge händerna på ratten igen..
Men alla hästar gick fint ändå fast de tyckte det lät för mycket.

Här är vi så uppställda framför godset:
Lillemor på Minna, Anders på Galina, Anki på Hinica, jag på Tatjaana och Helena på Ivanna

Allt medan fotografens häst passade på att ta en fikarast

"Tuscha, dags att åka vidare"

Hon passar in ganska bra mot den rosa gården.

Framme på Godsta Gård.
Av med sadlar och träns och hjälmar!

Hästarna släpptes i hagen och lät sig väl smaka av de korta, spirande grässtråna.
Vi bjöds på smakliga mackor, kaffe, köttfärssoppa och svampsoppa.
Receptet på svampsoppan är hemlig, men vill man smaka den kan jag varmt rekommendera denna Hästweekend. Jag gillar inte ens kantareller men soppan var ljuvlig!!

Vi var så hungriga så jag tog inga bilder av vår lunch, jag var fullt upptagen med att äta;)

Lunch i hagen med Gideälven i bakgrunden.

Visst ser det härligt ut?
Det kändes nästan synd att sadla på dem igen, men hästarna hade inget emot det.



Världen sedd från Hinicas rygg=)
Camilla rider Tatjaana hem. Jag fick prova bägge "mina" hästar på uteritten och jag bara älskar denna häst! Hon är bred och stor och känns väldigt trygg trots sin ringa ålder.

Manlig fägring hade vi ju också*s*
"Yoga-Helena" hade med sig sin Anders som red Galina igår.

Tänk att stå nedanför fallet med kastspöt och kasta rätt upp i en trevlig grop och öringen bara hugger.. *suck*

Här passerar vi då Gideälven för fjärde och sista gången.
Två timmar tog det hem.

Klockan halv sju ungefär kom vi så hem.

Vi hade en jättetrevlig dag på Basjkirernas ryggar i underbar natur.
Jag hoppas att många, många anmäler sig till denna resa och får uppleva det som vi fick uppleva igår samt mycket mer!
Hästhelgen från gård till gård innehåller ju även föreläsare, bastubad och mycket annat.


**************************
Idag ska jag och Camilla löshoppa Thjibing och Amir samt gå på skogspromenad med Hinica och Geischa.

Solen lyser från klarblå himmel och livet är alldeles underbart=)
Önskar förstås att Stefan var här och delade dagen med mig, men han kommer upp i veckan.
Längtar, längtar, längtar..

Ha en underbar lördag och ta hand om varandra.
Kram//Linda

**************************

2 kommentarer:

  1. Härliga bilder, ser helt underbart ut.

    Kramen : )

    SvaraRadera
  2. Åhh så sugen jag blir på att komma upp och rida när man ser alla fina bilder. Liiite långt kanske =)
    Ha det så bra
    Hälsa Stefan
    Kram Veronica

    SvaraRadera