onsdag 19 maj 2010

Djingis flyttar in




Glöm inte anmäla er till korall-kurs nu i helgen hos Gideå BasjkirHästar


Djingis Kahn med sin stoflock

Vi tog ned Djingis, Hinica och Geischa till de andra hästarna igår. Stona som gått med Djingis fick gå med Kalinka och Bizra och valackerna, medan hingsten släpptes in till  resten av stona.
Som jag lovade igår så var nu kameran med och några fina bilder fick jag av utsläppet.

Riktigt snygg är han när han spänner upp sig inför brudarna


Såhär gör Tuscha ibland; 
Liksom "pekar" på Djingis med benet rakt ut som i Spansk Skritt


Galina är "hang around"

***********************
I övrigt skrapade jag staket igår för att hålla lite koll på Djingis och hans damer. Åskan mullrade på håll men solen lyste.

På aftonen red jag barbacka på Hinica.
Hon är inte så pigg på att vara ifrån hagen sådana här dagar när det händer saker i flocken så hon kan till och med vara rätt oförskämd när man håller på med henne från marken, men när man lyckas "väcka" henne är hon toppen!
Och väl uppe på ryggen finns det ingenting att klaga på=)

***********************
Nu blommar det!


Kameran fick följa med en sväng runt Mållegården.
Här blommar en buske i gult längst väggen. Vad det är har jag ingen aning om.


Det här ser spännande ut, undrar vad det månne bliva?
Förra veckan låg här snö.


Pingstlilja, lagom till pingst

***********************
Vet inte vad som väntar idag men det väntas visst mer ostadigt väder.
På återseende;)

***********************

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar