onsdag 5 maj 2010

"När Lillan kom till jorden.."



"..det var i Maj när göken gol"

Så sjöng mamma när jag var liten och fyllde år=)
Och idag fyller jag år och sjunger min sång och eftersom det är varje kvinnas rätt att dra bort sju år från sin verkliga ålder så firar jag 30 denna gång;)

Jag fick en tidig present igår; ett meditativt yoga-pass på Godsta Gård. Vi var uppe på kursgårdens loft, ett underbart, lugnt rum med fantastisk utsikt och de två timmarna bara rann undan.
Jag blir väldigt pigg efter meditation, så det tog lite tid innan jag kom i säng igår, men hela jag var underbart avslappnad.

Vi provade Kalinkas sadel på Tuscha igår för att se hur den låg över hennes manke och jag fick äran att rida henne. Jag ser det som en stor ynnest att få rida Tuscha, för hon är en helt fantastisk häst!
Jag tänker, Tuscha gör.
Så vi skrittade, travade och galopperade med repgrimma och grimskaft som enda styrverktyg för händerna.
Sedan gick vi med Tuscha och lilla Ivanna till Djingis' hage.
Det vita ledarstoet var rejält brunstig och medan vi stod där betäckte Djingis två gånger. Ivanna hade han inte så mycket till övers för i början, men när jag kikade till dem senare var även hon väldigt brunstig och hingsten visade i alla fall lite intresse för henne.
 Tills Tatjaana gick emellan förstås..

Camilla provred Amir och hon verkade väldigt nöjd med honom. 
Han gick bra i både skritt och trav och han vände och startade och stannade utan problem (vi hade side-pull som i söndags).

**********************************
Idag är det hovar som gäller och i kväll ska jag och lill-tjejen Bizra få gå med de stora damerna på lektion.
Spännande.
**********************************

2 kommentarer: