måndag 3 maj 2010

Premiär!!

Vädret var skit men humöret på topp!
Sist jag tänkt mig upp på Amirs rygg fallerade det i huvudlaget. Själva sadlingen gick ju jättebra men jag gissar att Amir inte haft bett i munnen sedan vargtanden drogs. Han verkade inte gilla det i alla fall och jag hade inte tagit med något annat huvudlag.
Igår tog jag med mig ett side-pull istället.

Amir har blivit riktigt duktig på att stå still=)
Här sadlar jag på utan problem.

Vad allt syns tydligt på bild:
Hur duktigt Amir backar och att jag i vanlig ordning trasslar med grimskaftet*s*


Här kliver vi upp medelst pall (eller vad som finns till hands, träbock går ju också bra) för att skona häst, ryttare och material.
Det är inte alla unghästar som står still i detta läget. Det är första försöket.

Så sitter jag i sadeln då och försöker hitta höger stigbygel.
Amir tar allt med ro.


Och här bär det av.
Det blåser en isande nordvind och det yr lite snö i luften, men precis här ångrar jag att jag inte tog av mig jackan innan.. jag höll på att svettas ihjäl!

Här går vi lite slalom runt däcken

Inga problem med side-pull, Amir är totalt obekymrad.

Inne i labyrinten.
Två sekunder senare backar Amir över bommarna, men vi tog om den från andra hållet och då gick han perfekt=)

Ja det gick ju bra det där.
Det blir nog en riktigt fin ridhäst av Amir Kahn.

***********************
Vet inte vad som väntar idag, men solen lyser i alla fall.
På återseende;)

***********************

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar