onsdag 12 maj 2010



Nä, riktigt såhär somrigt är det inte här idag, men solen lyser från en molnfri himmel och det är magiskt vackert vårväder ute.
Jag ska ta med kameran idag så jag kan lägga in lite fräscha vårbilder, men tills vidare, håll till godo med dessa vackra viloler från i fjol.

Glömde berätta om en häftig grej vi gjorde i måndags kväll: 
Ett gammalt knep att kolla könet på föl hos dräktiga ston är att hålla guld över korset på dem och se hur det pendlar;
Fram och tillbaks: hingst, cirkel: sto, stilla: inget föl.
Minna hade inget utslag, guldringen i guldkedjan rörde sig inte. Över Hinicka pendlade smycket fram och tillbaka vilket skulle tyda på att hon bär ett hingstföl. Vet inte om det är önsketänkanden, men både Tatjaana och Kalinka bär visst på stoföl, ja faktiskt var det så att det nästan uteslutande visade på stoföl. 
Höll smycket även över Bizra för att kolla (hon är ju inte betäckt) och pendeln var stilla. Geischa har vi inte testat än.
Spännande att se hur det faller ut.

Igår red jag och Camilla ut med Hinica och Geischa.
Vi provade två olika skogsvägar; Den ena bedrövligare än den andra. Ett tag var vi faktiskt oroliga att hästarna skulle gå ner sig!
Sedan tog vi det lite lugnare och red en gammal slåtterväg eller liknande innan vi vände hemåt.
Tiden går fort när man har roligt och det blev några timmar på hästryggen ändå.

Kanske är det för att Carinas äldsta dotter Antonia fyller 20 idag (grattis, grattis, grattis!!) som det är ett sådant fantastiskt väder idag. Det går då rakt inte att sitta inne när det är så vackert.
Strax ska jag ut och prova att hoppa med Tatjaana. Det kommer bli några studsar med Hiinica också har jag tänkt mig och sedan får vi se vad jag hittar på med Bizra och Amir.
Alla mina hästar ska få göra något skoj idag i alla fall=)

****************************


1 kommentar:

  1. Äsch! Jag gick ju på bilden : ))


    Vet inte riktigt om jag skulle tro på det dära med pendeln. Men kul att se sen om pendeln visade rätt : )

    SvaraRadera