tisdag 18 maj 2010

Hinner inte med!!!!!!!!!!





Djingis Kahn njuter av solen


Alltså, man ser hur löven växer på träden, jag lovar!
Alla mina bilder är inaktuella för våren/sommaren har fullkomligt exploderat här. Idag kommer kameran med, särskilt som vi fömodligen kommer ta ned Djingis, Geischa och Hinica till de övriga hästarna.
Ska flytta Bizra först till andra hagen bara.

Ridplan var olidligt het igår. Tog ut Tatjaana i korallen och Carina hjälpte mig igenom alla moment.
Hon är blixtsnabb, den lilla röda och jag hann inte med.
Se var hästen går, se i ögonvrån hur den reagerar i alla muskler, öronen etc samtidigt som jag trasslar med ett 8 meter långt rep. 
Hon stal zonen av mig på samma ställe och jag visste det men hann lik förbannat inte förekomma henne!
Jisses så frustrerande i värmen *många phu*
Fick ut henne från mig i alla fall. Varje gång jag TÄNKTE att jag skulle bjuda in henne tvärnitade hon, vände upp mot mig och tog ett halvt steg.
Bra att hon är är snabb, men jag tvekar ju på om jag i det läge ska bjuda in henne och när jag funderat klart är det för sent och bara att driva ut henne.
Men till sist så tänkte jag, tog ett halvt steg bakåt och hon hon stannade vänd mot mig och jag backade runt tills hon kom fram.
Det blev rätt!

Tror jag verkligen måste meditera och gå igenom exakt allt kroppen gör när jag och hästen befinner oss i korallen.
Bäst vore ju om man fick en utom-kroppen-upplevelse och kunde stå utanför korallen samtidigt och peka och visa VAD man gör fel. 
Och vad man gör rätt förstås, för det gör jag ju ibland också*s*

På eftermiddagen var det 24 grader varmt och jag stod och skrapade och målade staket.
Det var OK att göra det för just där jag stod blåste det pålandsvind. 
Väldigt behagligt.

Jag provade mina färdigheter som ridlärare på kvällen när jag fick ta hand om tre tjejer som skulle rida barbacka.
Har aldrig velat vara ridlärare men det var faktiskt jätteskoj och tjejerna var så duktiga.
Efter det fick jag äta upp vartenda ord från lektionen innan när jag fick rida barbacka på Kalinka*s* 


Nä inte riktigt, hon gick bra till slut, men när jag försökte styra henne enbart med bäckenet och tryck mot halsen struntade hon i mig och gick omkring som en självutnämnd trafikpolis och skulle tillrättavisa alla andra hästarna.
Jag kan skratta åt det nu men just då var det inte så festligt.
och när jag blir sur vill jag ju inte ta ut det på hästen eftersom det är hos mig det brister.
Jo det blev något småilsket tag i grimskaftet (hade bara grimma och grimskaft), men då gjorde jag helt enkelt halt och andades.

Kalinka och jag gjorde det bra ändå och avslutade med en väldigt ordnad trav utan att hon skulle styra de andra hästarna.
Men jag höll mig till att styra med grimskaftet.

Hästflytt idag som sagt och förhoppningsvis jobbar jag med Hinica.
Hälsade på henne igår kväll och hon var så kramgo och ville följa med mig därifrån.
Lovar härmed högtidligt att kameran och fräscha batterier följer med.

På återseende;)


Många, många vitsippor=)

1 kommentar:

  1. Rätt härligt, ena dan snö med fotspår i, nästa många vitsippor : ))) Bara att passa på att njuta av hela härligheten - Det är lika ombytligt som livet : )

    Kramen.

    SvaraRadera