måndag 17 maj 2010

Rundkorall

Det har kommit till min kännedom att det smyger omkring Basjkirfolk här i min blogg;) så nu passar jag på att vinka till Inger, Tore och Lillemor, Anders och Helena med flera *vink, vink*

Vi körde runkorall i lördags och i går kväll fick vi en lysande idé;
I fall intresse finns så kär vi en korall-kurs i helgen. Beroende på hur många som är intresserade kan vi ordna med en kurs över två dagar med kroppsmedvetenhet med början fredag eftermiddag och praktiskt utövande under lördagen.
Det kan också bli sista chansen att träffa mig då jag åker hem till Dalarna på söndag.

Låter det intressant?
När ni ändå tassar runt här så gå hit och anmäl intresse till Carina eller mejla henne direkt; hedman.domeij@telia.com  
Så ser vi vad vi kan ordna=)

Vi tog in Tamara i den provisoriska korallen.
Carina befriar henne från all utrustning och klappar hela hästen för att se att hon får ta överallt på henne

Sedan skickas hon ut i spåret.


I trav


Tyvärr fick jag ingen bra bild på vändningen, men Carina visar hur man vänder hästen med huvudet från föraren.



Och att leda

********************
Jag och Lillemor fick prova på också och det var väldigt roligt och väldigt lärorikt. Står man utanför och tittar på blir det också mycket uppenbart hur energierna påverkar hästen.

Vi tog ut Tjagatai också som är en unghäst med mycket attityd.
Kunde tyvärr inte ta några bilder då, men vi fick hålla på ganska länge innan vi fick önskad respons från honom.
Men det lossnade till slut.

Det var en väldigt härlig sommardag och vi red ut på eftermiddagen.
I går var det också sommar även om det skurade lite och Stefan åkte hem så nu får jag längta tills vi ses igen:)

********************
Ha en riktigt fin dag och anmäl er till korall-kurs nu!
På återseende


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar