fredag 7 maj 2010

Långritt!!!!!!!!!!






Men jag hoppas Hinica inte är så här trött då*s*

Det är strålande sol och ljumma vårvindar ute och det verkar som att vi är sex stycken som ska provrida sträckan Gideå BasjkirHästar i Norrgissjö- Godsta Gård och tillbaka idag.

Jag har sovit jättedåligt i natt också (brukar av någon anledning göra det när månen står i nedan), så nu efter min första frukost ska jag lägga mig och vila på soffan innan jag intar min andra frukost.
Då är jag laddad och klar för en heldag på Hinicas rygg=)

***********************
Igår var Emma här och först verkade hon Bobnii.
Amir följde med som gott föredöme men han blev först besviken över utebliven havrehink och sedan över uteblivna borstar och skrapor och visade väldigt demonstrativt att vinterpälsen som satt kvar minsann KLIADE!!
Jag förströdde honom med att skicka honom, bla i en åtta och upp på SJ-pallar. Pallarna var roligast; De levde ju om, haha.

Sedan tog vi ut Gejsha  och Hinica.
Jag borstade Hinica medan Gejsha blev verkad, de har ju varit på "semester" i Djingis' hage så det var en del päls att skrapa bort och mycket man att kamma ut, men hon blev så fin så!
Men hennes hovar var ju sådär..
Medan de andra stona har blivit tunnare i Djingis' hage verkar Hinica mest ha sovit och ätit och behållit sin fylliga form och med tanke på hur hovarna är så är det nu min uppgift att se till att hon får daglig motion.

Jag ska verkligen ha skogsbete där vi köper gård!
Tror helt klart att skogsbete är det bästa för de flesta Basjkirer, de tenderar ju äta mycket så länge det finns mat. Med skogsbete kan jag kanske även ta emot till exempel fånghästar som behöver rehabiliteras, och andra hästar med förstås..
Många trevliga saker att tänka på=)

Kanske jag och Hinica ska satsa på en fartgren?
Då försvinner nog "fylligheten". Fast jag har ju ingen tävlingsinstinkt..

***********************
Ha en underbar fredag alla och ta hand om varandra.
På återseende;)

***********************

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar