onsdag 26 maj 2010

Trädgårdsarbete






Löjtnantshjärtan

Bland de gulligaste blommor jag vet=) De kan förgylla vilken trädgård eller rabatt som helst. 
Hoppas min överlever nu bara och inte tycker nätterna är för kalla.

Förutom att jag tog hand om fem maskiner med tvätt så tog jag även hand om rabatterna igår.
Calle frågade ifall solrosorna vi hade i fjol kommer i år igen, men de är ju tyvärr bara ettåriga och jag har inte haft tid att förkultivera.
De jag sådde förra året vid denna tid hann knappt med, bara hälften hann blomma innan hösten tog dem.

Förutom de ljuvliga hjärtblommorna köpte jag två pelargoner i en varm, ljusrosa färg, en minivariant av en krukväxt med små, vita blommor och ett par smultronplantor som får bo mellan hjärtana och rabarbern.



Ljuvliga hjärtan med gul, snabb hoj i bakgrunden;)


Pelargoner i gammal trälåda ute på bron i eftermiddagssolen


Tog in dem på kvällen
Då fick även den gamla kaffekvarnen tjäna som blomkruka

Idag får Izor följa med på affärn och köpa en liten påse med hundmat; Nödproviant tills husse kommer hem.
Kanske byter jag köksgardiner och jag ska laga en god pasta med grönsaksröra och rökt fisk som Calle får när han kommer hem från skolan. 
Sedan kanske jag tar med Ludde på en promenad så han får springa lös i skogen.
Eller så kollar vi hur det ser ut vid Gökträdet.

Nu ska jag hänga ut den sjätte och (för nu) sista maskinen med tvätt!

Ha en fin dag alla. På återseende;)


1 kommentar:

  1. Åh vad fint du gör. Gillar din skänk och allt som står där på : )

    SvaraRadera