fredag 21 maj 2010

Kvällsritt


Vi var så duktiga igår;
Åkte och inhandlade en himla massa stolp på Lantmanna, även till en korall. Vi målade och målade och precis när vi var klara så började det mullra ordentligt och molnen tornade upp sig.

Vi hade pratat om att rida ut, men efter middagen gjorde vädret sig påmint och hela min kropp värkte.
Skickade ett SMS till Carina och sa att jag nog inte klarade av att rida ut. Dock lät det så lockande att rida hela vägen runt Gideåbruk, så jag tänkte att värken kanske skulle gå över på hästryggen;)

När vi gjorde i ordning hästarna drog åskan bort och det blev en helt underbar sommarkväll;
Doften av nyklippt gräs med en hint av koskit, svalorna har anlänt och flög runt åkrarna, göken sjöng, jag såg åkerbärsblommor, blåbärsblommor, smörblommor, kabbeleka, violer, sandtrav (och säkert fler blommor) och asparna skiftar redan i grönt.

Vi red genom byn på grusväg, sedan genom myr, äng, skog, berg och till sist efter asfaltväg och när vi närmade oss forsen hemma visste jag inte om jag skulle titta på älgen vid hyggeskanten eller den underbart vackra himlen som färgades av den nedgående solen.

Hinica var så duktig.
I skogen så hoppade hon över diken och galopperade längst stig och väg. Crosshojar passerade (killarna saktade in och körde så försiktigt förbi) och hon tittade mest nyfiket på dem.
Jisses vad jag älskar denna stora, vackra häst och vad jag kommer sakna henne när jag åker hem på söndag.

Nu ska jag göra mig i ordning för att åka in till civilisationen och min fantastiska frisör Jannike (salong Attityd). 
Får se om jag kommer ihåg hur man lägger på sminket, haha.

Ha en fin dag.
Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar