måndag 10 maj 2010




Nu verkar som att våren är på gång igen.
Även om det är dimma ute just nu syns det att solen lyser bakom molnen.

Lördagen bjöd på helt underbart väder med sol och svag vind.
Efter att ha jobbat lite med Amir och Thjibing på ridplan gav vi oss av ut  skogen; Jag ledde Hinica och Camilla red på Geischa. Vägen i skogen där skidspåret gått var bivis väldigt mjuk och halvläskig men det var ändå en väldigt härlig skogspromenad.

Igår beslutade jag mig för att ta itu med en stor snöhög på Mållegården. Den kommer ligga till midsommar om ingen gör någonting!
Så jag hämtade skyffeln och kastade ut snö på gräsmattan. Tyvärr såg snöhögen inte så särskilt mycket mindre ut=/
Jag och Carina körde igång med att vitmåla staketet nere hos valackerna.
Vad mycket det gör med lite färg! Vi målade en bit som hittills varit omålad och det blev så himla tjusigt. Fast nu ser det som redan var vitt ganska skabbigt ut.. tror nog vi fortsätter måla lite idag.
Man måste ju vara försiktig med att måla när man inte är så van så man inte sliter ut sig.
När vi målat tog jag med skyffeln upp till mig och gick återigen lös på snöhögen. Den är betydligt mindre nu.
Sedan började jag räfsa upp fjolårslöv. Höll på ett par timmar ute på gården och det blir nog riktigt bra där till slut. Mycket att räfsa, men med lite varje dag kommer man långt.

Gick faktiskt och lade mig innan solen gick ned och sov som en stock tills väckaren gick igång klockan sex.
Nu är det en ny vecka med nya möjligheter!

Kanske vi tar Djingis' hovar idag och jag ska planera hur jag gör med Hinica i veckan. Hon ska ju motioneras dagligen så jag får göra ett schema för hur vi löser det.
Kanske kan jag nässla mig in på lektion med henne i kväll;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar