tisdag 11 maj 2010



Det blev soligt och fint igår när dimman lättade. Får se hur det blir med det idag, det ser fasligt grått och tungt ut.

Djingis Kahn fick lite välbehövlig pedikyr igår.  Undrar just hur många hingstar som går att verka ute i hagen där han går med ett brunstigt sto (Kalinka) samtidigt som flera orädda rådjur traskar omkring utanför hagen?

Det kanske låter som att Djingis skulle vara lite trög av sig men jag kan intyga att så inte är fallet!
Jag förbannar mig själv att jag så ofta glömmer kameran när jag går till hingsten (det är inte han på dagens kort, utan som så ofta Hinica av Basta).
Djingis är rätt maffig och håller sig verkligen snygg genom åren, han kråmar sig för stona som besöker honom och pratar med dem. 
Ska ta och kamma igenom hans man en dag och då ska banne mig kameran med!!

Jag och Hinica fick vara med på den första av kvällens lektioner och det var en cross over av innebandy och polo som stod på programmet.
Bollen var himla intressant! Gick den att äta??
Efter att ha konstaterat att bollen inte var ätbar var den fortfarande rätt festlig för den kunde rulla iväg under magen och man visste aldrig var den kunde komma fram igen!
Klubban var inte lika skoj, den innebar att hon inte fick framföra bollen själv, men klubban var i alla fall inte ett dugg farlig. Över öronen eller korset, den ströks längst kroppen och på benen, no problems. Den gick att klia sig på också.

Vilken utmaning att sitta på största hästen, det var långt ner till bollen kan jag meddela, men Hinica var jätteduktig!
Första gången jag red henne med side pull också men det var som att hon aldrig gjort annat än spelat boll=)
Återigen en väldigt rolig och lärorik lektion.

Nu kikar solen fram!
Får se vad dagen innehåller, tänkte mig ut med Hinica.
Funderar på att försöka hoppa några låga studsar med henne i morgon och sedan med Tatjaana. Bizra borde få gå ut i skogen också.
Det är mycket nu med alla mina hästar, men jag bara älskar det!

Ha en fin dag nu, hoppas solen lyser över er.
Kram och på återséende.

1 kommentar:

  1. Låter som om du har det härligt med dina ryssar, men för 17 se till att ta med kameran. I mitt liv e den viktigare än mobilen : ))

    Kram på sig!

    SvaraRadera