söndag 1 augusti 2010

Lite bilder från vårt kök





En av mina allra finaste och käraste saker;
Denna vackra burk är ett arvegods efter min mor och jag har den som kaffeburk, vilket innebär att den används varje dag=)



Uppifrån
Det är en gammal téburk, men den duger till kaffe också



Som tur är kan man ha annat i en gräddkanna än grädde; Tillfällig burk-brist gör att vinbärssylten får svalna i gräddkannan*s*



Maken smög runt med kameran i köket härom kvällen för att bevisa att jag faktiskt är huslig.. 
Vinbärssylten blev en jättegod fyllning i rulltårtan!

Själva bakverket inmundigades innan vi hann föreviga den, men det är väl en komplimang så god som någon.

Efter en dimmig morgon spricker det nu upp och man ser både solen och månen (som lyst med sin frånvaro i över en vecka). Jag ska tvätta kläder (på knä, böjd över badkaret) innan jag åker iväg för att vara med Amir.
Det kommer barn som ska ut och rida idag och jag och Amir blev tillfrågade att  vara med=)

Ha det fint, hoppas solen lyser hos dig med
Kram/fru Jonsson






2 kommentarer:

  1. Så vacker burk Lupus, jaaa...visst är du huslig det ser man klart och inte flyttar man så och har med familj/djur att göra om man inte vore det eller hur!

    mvh.pling

    SvaraRadera
  2. Kram Plingis!

    Du är så snäll och god=)

    SvaraRadera