måndag 30 augusti 2010

Morgondimman lättar

Solen steg ur dimma i morse.
Uppe på mon befann oss jag Ludde plötsligt ovanför dimman, månen hängde ovanför oss och det var väldigt höstlikt och vackert.

Idag är jag kreativ så jag ska påbörja ett eller två intressanta projekt som jag får återkomma till när jag vet om det blev bra.
En kryddig banankaka jag försöka svänga ihop också (kräver tålamod och styrka när elvisp saknas) så det doftar gott i hela huset.

Vad gäller råttan (som fått namnet Nårrpan eftersom jag är barnsligt förtjust i Dr Snuggles) så har den inte synts till mer. Om det nu var en råtta.
Jag fick en kommentar om att det kan ha varit en Gerbil (borde vara förrymd i så fall) och att jag kanske borde ta hand om den om den kommer åter.
Jo, tanken har slagit mig då jag tyckte den var så himla söt, men maken förbjuder mig och pojken hans verkar dela hans agg..
Maken har till och med börjat kolla kattannonser och han är jätteallergisk.

Själv är jag mycket nöjd med att jag släppte ut den istället för att döda den.
Plus på mitt karma-konto.
Tittar efter Nårrpan varje dag men ser den inte, lovar säga till om den syns igen.

Ha en underbar höstdag
Kram/fru Jonsson

2 kommentarer:

  1. Jag delar nog din makes åsikt, en Nårrpan flera nårpor... Sätter nog hellre in en slant på någon behövandes konto för att öka på mitt karma ; )


    Här känns det också lite höstligt speciellt om morgnarna. Fast idag lyser solen så koftan åkte av.

    Kram på er : )

    SvaraRadera
  2. Att låta dom små och obetydliga leva, det ger extra credits det!! :-)

    SvaraRadera