onsdag 1 september 2010

Äntligen den första höstmånadens första dag!

Men jag börjar med avslut på sommaren.

Bilden är inte upp och ner, den är tagen underifrån en trädkrona, rätt upp mot solen=)


Jag skriver lite snabbt bara, för idag händer det stora saker i en faslig takt (som jag får återkomma till). Vi har inmundigat tidig lunch så jag sitter och smälter maten framför datorn en stund.

Jag höll på i mitt lilla snickeri igår och gjorde en träskylt som jag målat idag och satt upp ovanför porten till ladugården;
Mánadis står det med urmejslade runlika bokstäver som färgats i blått.
Tjusigt värre!

Lite annan smått och gott stökades med och tiden rann undan.
Skulle ju baka också kom jag på under aftonen.
I brist på elvisp inkallade jag hushållsassistenten Stefan som fick hjälpa mig med ägg och socker till banankakan och efter en stund spred sig en ljuvlig doft, nästan som av pepparkakor i huset.


Eftersom jag känner mina löss (läs manfolket i huset) så skyndade jag mig att föreviga underverket.
Vilket visade sig smart;
En stund senare såg det ut såhär i formen:


Under kvällpromenaden såg vi att molnen fick ganska häftiga former och färger och vi hade inte varit inne länge innan det brakade lös ute i ett våldsamt regnoväder!
Ja man kan undra ibland vad som rör sig mellan världarna, men i natt ramlade Rimtursarna ned i alla fall. På morgonens träningsrunda uppe på mon syntes tydligt deras stora, frostiga fotspår där de klampat fram.

Första frosten på första höstnatten.
Jag älskar hösten, hoppas den blir lång, frisk och väldigt färgrik.

I kväll ska Stefan rida sin första lektion hos Carina och jag och Bizra ska hänga på. Ska prova hur nya sadeln passar på min söta lilla dam.
Men, som sagt, idag händer det stora saker, jag återkommer så småningom.

Glad September på er! Det tänker jag ha.
Kram/fru Jonsson

1 kommentar:

  1. Haha..vilka härliga före-efter bilder på kakan.

    SJälv hade jag tänkt baka en kladdkaka igår med blockchoklad jag hade i kylen. Me se, det hade jag icke! Måste varit några råttor som ätit upp den.

    SvaraRadera