tisdag 21 september 2010

Trälådor



Idag är det grått ute.
Mer befogat att sitta en stund vid datorn än när det var som igår, med underbart höstväder och vackra färger överallt.
Då tog jag en härlig skogspromenad med Hinica. det kanske blir en nu i gråvädret också.. hon skulle verkligen behöva det.

Återkommer senare idag angående trälådorna
Kram/fru Jonsson




Inne från rusket igen
Brrrrrrrrrrrrrrrrr.. dra åt Sherwood vilket jäkla väder det blev när jag gick ut! Regn och skitkallt, huga.
Tog ut seniordamerna så de fick beta lite nere mot korna bara. Känner mig förkyld och eftersom jag har hand om ridlektionerna i veckan är det inte värt att bli sjuker!

Lådorna ja.
Margarinlådan är från föräldrahemmet och har härbergerat mina pelargoner i sommar. Den ska tätas och piffas till lite innan det bor blommor i den igen.

Övriga lådor som jag radat upp på (den icke eldningsbara, tyvärr) gjutjärnsspisen i vårat tillfälliga sovrum i gamm'köket är "fynd" från denna gård som bara väntar på ett nytt liv.
Den med högt handtag märkte jag i somras passar att ha champagneflaskor i. Den har två fack; ett smalt för folie och korkar och ett vidare fack där flaskorna passade utmärkt!
Gammeldags cider-eller äppelmustflaskor passar också förstås.. men jag tycker champagne är roligare*s'
Den har stått bredvid en liten bänk under en rönn på vår stora, fina sten i sommar men nu ska även den få ett nytt liv.

Den som står på högkant i bakgrunden ska nog få tjänstgöra just så, uppskruvad på en vägg någonstans i huset där den gör nytta och den lilla till höger, med handtag på, ska fräschas till rejält och kanske få innehålla bestick, servetter eller annat.
Tre fack har den.

Ännu ett fynd från gården:

Symaskinslådan tjänstgör för bland annat foderhinkar, verkningsutrustning, sårvård och lite annat i min selkammare. 
Den är i gott skick så jag kan nöta på den ett tag:)

Nu ska jag diska och sedan ska jag slå på en film som är lämplig att sova till. Sov illa i natt, förhoppningsvis får jag sällskap av åtminstone en varm och mysig storpudel.

På återseende


2 kommentarer: