måndag 27 september 2010

Frostnätter



Det är vackert när det är kallt.

Magiskt vacker morgon med flera minusgrader och frost överallt. Efter morgonens träningsrunda gick jag runt med kameran och försökte fånga de första solstrålarnas glitter i rimfrosten.





Frostiga rönnbär i morgonsolen



Lägger in ett litet mellanspel här;
Vi har haft problem med att flispannan ryker ibland och drar tillbaka glödbädden i flisbehållaren; Mycket obehagligt och dessutom sker det godtyckligt verkar det som.
I natt vaknade jag av att hela huset var rökfyllt och efter det blev det inte mycket sömn.
Det ryker än, men vi ändrade pulsen så pannan matar snabbare. Vi vill inte öppna behållaren i onödan, särskilt när det är så lite bränsle kvar i den, risken för eldsvåda känns ju värre än lite rök..

Det verkar som att vi inte kan fylla behållaren helt utan får lyfta i flis flera gånger om dagen istället. Läskigt också att "bakåt-släckaren" inte funkar.
Idag får solen värma gården så försöker vi tända pannan i afton igen.

Vi har hemförsäkring;)



Till och med Gehenna-häckens bär är riktigt fina.
Som jag brukar säga; Det kan komma något gott ur allt, till och med ett hundarsle ibland



Bordet för två uppe på den fina stenen väntar på att få pyjamas och vinterförvaras.
Jag å andra sidan har stora förhoppningar på en härligt Brittsommar, så inte riktigt än lilla utemöbel.



Hästarna äter frukost

************
Nu ska jag ut i solen, har några ärenden.
Efter lunch skall behövlig kompensationssömn intas.

Ha en fin höstdag!



3 kommentarer:

  1. Otäckt det där när man sover. Då är man värnlös och utsatt : (

    Hoppas att ni får rätsida på problemet, låter lite farligt annars.

    SvaraRadera
  2. Hörru kan du inte berätta mer om den där dykaredräkten? *intresserad*

    SvaraRadera
  3. Med tanke på jobbet det var att få till den dära nyponsoppan så lär den lyxen inte serveras så ofta. Sen har vi väl ett begränsat antal nypon på våran rosbuske : ). Men jag tänker plocka av dem som finns.

    Tack för tipset om havregryn, letade lite bland nyponsoppe recept men fann bara att man skulle reda soppan

    Nästa gång ska jag prova med havregryn : ))

    Kram på er.

    SvaraRadera