fredag 17 september 2010

Krokigt värre


I går var jag in till sta'n i bankärende och lite annat. På väg till bilen (erkänner, gjorde en stor omväg till bilen) var jag tvungen att springa in på en av mina favoritbutiker; Himlen runt hörnet för att få lite inspiration.

De hade bland mycket annat en himla massa fina krokar, många i gammal stil av virad tråd.
Kom förstås på att jag faktiskt har en himla massa fina krokar själv runt om i gården och nu är det nog dags att flytta dem till ställen där de faktiskt kan göra nytta.

Dessa små, söta finns i den ena städskrubben och där har jag ingen användning för dem:




Ska finna nya hemvister för kringelkrokarna så de kommer till nytta.



I den mysiga hallen uppe finner man denna gubbe:



Är han inte lite kinky, va? Boll i munnen och allt.
Kanske är han "arj" (skoj för den som är belevad i fornnordiska språk, den som vill ha en förklaring kan lämna en kommentar)?


Den sitter i mitten av denna kroken i alla fall och spanar ut.
Den ska få flytta till tonåringens rum och hålla koll på honom nu så han inte slänger kläder runt golvet längre utan hänger upp dem*s*

Nu ska vi in till stan (skatteverket)
Tror jag gör en sväng in på Himlen runt hörnet igen och kollar in vinglasen jag vill ha.

På återseende
Kram/fru Jonsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar